راهبرد و سیاستهای عملیاتی
در اين میان، با توجه به تجارب موجود در بین مؤسسین و همکاران مؤسسه و شرکای تجاری آن، راهبردهای زير برای انجام مأموريتهای موسسه اتخاذ شدهاند:
-
همافزایی توان تولیدکنندگان و صادرکنندگان فناوری ایران در زمینه مدیریت منابع مالی و دانش فنی جهت رقابتپذیری محصولات فناوری پایه ایرانی و رشد نفوذپذیری در بازارهای جهانی
-
هماهنگي مركزی برنامهریزی و عملياتی در زمينههای مورد درخواست مخاطبان بخش فناوری در بخش صادرات کالا و خدمات فناوری پایه مبتنی بر سرمایهگذاری و مشارکت فیمابین شرکای داخلی و خارجی
-
همکاری با شركای تجاری منتخب (اشخاص حقیقی و حقوقی موثر و علاقمند) با تاکید بر راهبرد برد– برد
-
توسعه فناوریهای نوین با محوریت کسب بازار حداکثری و بر پایایه اقتصاد دانش بنیان
همچنين مؤسسه مطالعات سرمایهگذاری ایرانیان خود را ملزم نموده که راه حلهای خود در سرمایهگذاری، تأمین مالی و انتقال فناوری را با چهار شاخص اساسي زير همسو کند:
-
نيازهای حال و آينده مخاطبان داخلی و خارجی کشور
-
روندهای روز فناوری در جهان
-
روندهای روز کسب و کار و صنعت متناسب با سازمان مخاطب
-
ارزش آفرينی و افزایش سهم کالا و خدمات فناوری پایه از GDP و تراز تجاری و بازرگانی ایران
و در این بین، برخورد شفاف با مخاطب و پشتيبانی از وی در تشخيص نيازهای امروز و آينده، در اولويت اول خدمات و محصولات مؤسسه ایرانیان است. ایرانیان، هرگز پروژهها و راهحلهايی را که منطبق بر اصول تثبيت شده بنيانگذاران و مؤسسیناش نباشد، آغاز نميکند. بدين معنا که شعار اصلی ما فعاليت تخصصی و تعميق زمينههای فعاليت مؤسسه مطالعات سرمايهگذاري ایرانیان بوده و به جرأت خود را متخصص رشته و زمينه موضوع فعالیت خود معرفی میکنيم. بر اين اصل مجدداً پافشاری میکنيم که ما مطابق الگوها و تجارب جهانی حرکت میکنيم و هرگز به دنبال اختراع دوباره چرخ نيستيم.